حلال انژکتور شوی وكاربراتور شوی

فروش انواع حلال استاندارد انژکتورشوی و كاربراتور شوی

حلّال انژکتورشوی

 

حلال انژکتور شوی یکی از پر استفاده ترین موارد برای افزایش و بهبود کارآیی خودرو ها میباشد که برای اجتناب از آسیب به قطعات داخلی خودرو باید در انتخاب برند با کیفیّت اصلی، نهایت دقّت انجام پذیرد. گرفتگی انژکتور یا کثیف شدن آن یکی از شایع ترین مسائلی ست که برای انژکتورهای خودرو اتفاق میفتد و شستشوی انژکتورها راهکار مناسبی برای رفع گرفتگی بوده و می‌تواند نقش به‌سزایی در افزایش کارایی خودرو داشته باشد.استفاده از حلال انژکتور شوی با کیفیت از آسیب قطعات داخلی خودرو جلوگیری کرده و راهکاری به صرفه برای افزایش کارآیی خودرو میباشد .

در این مطلب، به مشکل گرفتگی انژکتور و طریقه استفاده از حلال انژکتورشوی و دستگاه جت کلین (Jet Clean)  خواهیم پرداخت

 

انژکتور چیست و چه کاربردهایی دارد؟

انژکتور یا تزریق‌کنندۀ بخار، دستگاهی است که برای رساندن آب سرد به یک بویلر، علیه فشار خودش، با استفاده از بخار زنده یا خروجی خودش، مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ و می‌تواند جایگزینی ایده‌آل برای هرگونه پمپ مکانیکی باشد. این دلیلی بود که انژکتور برای نخستین بار در سال ۱۸۵۸ توسّط آنری ژیفار اختراع شد. از همان آغاز، نحوۀ عملکرد انژکتور بحث‌برانگیز بود، زیرا بر اساس دانش آن دوران، همانند مکانیزم حرکت دائمی تناقض‌آمیز می‌نمود، لیکن، بعدها عملکرد انژکتور توسّط دانش ترمودینامیک توضیح داده‌شد. سایر انواع انژکتور ممکن است از سیّالات محرّک فشرده‌شدۀ دیگری، همچون هوا، استفاده کنند.

 

مشکل گرفتگی انژکتور

 

یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که برای انژکتورهای خودرو رخ می‌دهد، گرفتگی انژکتور یا کثیف‌شدن آن است. استفاده از سوخت‌های با کیفیّت پایین، یا وجود رسوبات و آلودگی در باک خودرو، و نیز خراب‌بودن فیلتر بنزین، معمولا موجب نفوذ آلودگی‌ها به انژکتور خودرو می‌گردد، که به نوبۀ خود می‌تواند سبب بسته‌شدن مسیر سوخت شود. از آنجا که سوزن انژکتور که سوخت از طریق آن به سیلندر پمپاژ می‌شود، منافذی بسیار ریز دارد، در صورت ورود آلودگی به انژکتور، مسدود شده، و سوخت نمی‌تواند از مسیر سوزن گذر کند. این اتّفاق سبب می‌شود که یکی از سیلندرها عمل احتراق نداشته باشد، و موتور خودرو با مشکل روبه‌رو شود.

 

 

چگونه متوجّه گرفتگی انژکتور شویم؟

هر یک از علایم زیر می‌تواند نشانه‌ای دالّ بر انسداد سوزن انژکتور  و  از علائم کثیفی سوزن انژکتور باشد:

  • ایجاد لرزش، ضربه، و صدا، به دلیل احتراق ناقص در موتور
  • عدم عملکرد مناسب در هنگام افزایش دور موتور (کاهش شتاب)
  • کاهش محسوس قدرت، یا ریپ‌زدن موتور در هنگام فشاردادن پدال گاز
  • لرزش و خاموش‌شدن موتور در هنگام کارکردن درجا و در دور پایین
  • انتشار بیشتر از نرمال کربن مونوکسید (CO)
  • مصرف بیش از حدّ سوخت

حلال انژکتورشوی پات شیمی

چرا باید انژکتور را شستشو داد؟

معمولا اگر میزان آسیبی که به سوزن انژکتور یا به خود انژکتور وارد شده، زیاد نباشد، شستشوی انژکتورها راهکار مناسبی برای رفع گرفتگی انژکتور است، که در مراکز خدمات انژکتور، با استفاده از دستگاه‌هایی مخصوص انجام می‌شود. البته شستشوی دستی انژکتورها نیز راهکاری است که برخی به آن روی می‌آورند، لیکن نمی‌تواند چندان مورد اطمینان باشد. شستشوی مناسب انژکتور خودرو می‌تواند نقش به‌سزایی در افزایش کارایی خودرو داشته باشد. امّا با توجّه به این که محصول بی‌کیفیّت می‌تواند آسیب جدّی به سیستم داخلی خودرو برساند، باید در انتخاب برند با کیفیّت اصلی، نهایت دقّت انجام پذیرد.

 

 

شستشوی کاربراتور پراید با اسپری

 

در ویدیوی زیر میتوانید روش استفاده از اسپری انژکتور شور را مشاهده فرمایید.

 

 

سیستم جت کلین

امروزه پیشرفت شتابان تکنولوژی که مصرف بیش از حدّ سوخت‌های فسیلی را در پی دارد، اثرات نامطلوبی در زندگی انسان بر جای گذاشته است؛ که از آن جمله می‌توان به آلودگی آب و هوا، و همچنین تخریب محیط زیست اشاره کرد.

از این رو متخصّصین صنایع تولید خودرو، به منظور جلوگیری از بروز مشکلات یادشده، به تعویض سیستم سوخت‌رسانی موتورهای احتراق داخلی اقدام نموده‌اند. حاصل این اقدامات، تعویض سیستم کاربراتور و جایگزینی آن با سیستم انژکتوری بوده‌است؛ به نحوی که امروزه کلّیّۀ خودروهای بنزینی موجود در بازار، به سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری مجهّز هستند.

با توجّه به این که در زمینۀ تعمیرات موتورهای ذکرشده، آموزش‌های کافی صورت داده نشده، و از سوی دیگر، هزینۀ دستمزد و لوازم یدکی مورد نیاز در تعمیرات سیستم انژکتوری بسیار بالاست؛ لذا کارشناسان شرکت پات‌شیمی با بهره‌گیری از یافته‌های محقّقین خارجی، و براساس استانداردهای مؤسّسات تحقیقاتی کشورهای اروپایی، نسبت به ابداع سیستم جت کلین و محلول شستشوی سیستم انژکتوری اقدام نموده، تا به نوبۀ خود قدم مؤثّری در جهت خودکفایی اقتصادی و قطع وابستگی برداشته باشند.

شرکت پات‌شیمی با استفاده از آخرین تکنولوژی کشورهای اروپایی، به‌ویژه بریتانیا، و با بهره‌گیری از تجربیّات کارشناسان داخلی، و استفادۀ بهینه از امکانات صنایع موجود کشور، نسبت به ساخت و تولید انبوه دستگاه جت کلین اقدام نموده‌است؛ تا تمیزکردن مسیر سوخت‌رسانی در سیستم‌های انژکتوری موتورهای پیشرفتۀ امروزی را به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان، و با نازل‌ترین قیمت امکان‌پذیر نماید.

 

مشخّصات فنّی دستگاه و محلول

دستگاه جت کلین

جهت تمیزکردن سیستم سوخت‌رسانی و مسیر خروجی گازها، و زدودن رسوبات و کربن حاصل از احتراق ناقص موتور و هیدروکربن‌ها، می‌توان محلول تمیزکنندۀ FIC-249 را با فشارمورد نیاز که دستگاه جت کلین ایجاد می‌کند، در مسیر مورد نظر قرار داده تا عمل شستشو انجام گیرد.

براساس مشخّصات موتور هر خودرو، فشار مورد نیاز متفاوت است.

این روش باعث می‌شود که نیازی به بازکردن موتور و تعمیر و تنظیم آن نباشد، و موتور همانند روز اوّل به کار خود ادامه دهد.

ازمهم‌ترین مزایای این روش می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • موتور مجدّدا قدرت کامل خود را به دست می‌آورد و آرام‌تر کار می‌کند؛
  • عمر موتور را طولانی، و استهلاک قطعات داخلی را کاهش می‌دهد؛
  • تمیزکردن موتور در کوتاه‌ترین زمان، و با هزینۀ بسیار پایین امکان‌پذیر می‌شود.

 

محلول شستشوی جت کلین

محلول FIC-249 با استفاده از آخرین دانش و فناوری روز اروپا طرّاحی و تولید شده، و استفاده از محلول یادشده توسّط دستگاه جت کلین به مدّت ۱۵:۲۰ دقیقه به جای بنزین، باعث تمیزشدن موتور می‌شود.

محلول شستشوی انژکتور به دلیل داشتن ترکیبات آلی پیشرفته، و پارامترهای دلتا، گاما، و شتاب دیپل میو، به‌سرعت باعث انحلال ذرّات چربی، روغنی، و دودۀ حاصل از احتراق ناقص سوخت موتور شده، که در نتیجه، قدرت موتور را به حدّ استاندارد می‌رساند.

توصیّه: با توجّه به این که دستگاه براساس مشخّصات فنّی محلول شستشوی FIC-249 طرّاحی و تولید شده، بایستی فقط از محلول پاک‌کنندۀ AutoPat استفاده شود.

چنان‌چه از محلول‌های دیگری استفاده شود، احتمال خرابی و آسیب‌رسیدن به قسمت‌های مختلف تنظیم‌کننده، شلنگ‌های مخصوص، و واشرهای دستگاه موتور خودرو وجود دارد.

 

مقرّرات و دستورالعمل‌های ایمنی

چون محلول FIC-249 ساخت شرکت پات‌شیمی، آتش‌زا و اشتعال‌پذیر است، و از درجۀ احتراق بسیار بالایی برخوردار است، لذا رعایت کلّیّۀ دستورالعمل‌های ایمنی ضروری است.

دستگاه جت کلین و محلول آن را بایستی در محلّی با تهویۀ مناسب نگهداری کرد، تا خطر وقوع آتش‌سوزی به حدّاقل برسد.

سیگار کشیدن در نزدیکی دستگاه و محلول ممنوع است، و محلول باید از عوامل آتش‌زا (آتش، جرقّه، شمع، اگزوز، و دمای بالا) دور نگه داشته شود.

در صورت دارابودن پوشش عایق در قسمت پایینی دستگاه، با متّصل‌نمودن زنجیر مخصوص به زمین، از ایجاد الکتریسیتۀ ساکن جلوگیری به عمل آورید.

در صورت وقوع آتش‌سوزی از آب استفاده نکنید، و از آتش‌خاموش‌کن‌های پودری، کف، و آب سنگین استفاده شود.

 

روش استفاده از دستگاه جت کلین

سیستم جت کلین می‌تواند بدون نیاز به بازکردن انژکتورها کلّیّۀ مسیر سوخت، بالاخص انژکتورها را تمیز نماید، تا احتراق کامل انجام گرفته، و قدرت موتور را به حدّ استاندارد برساند و میزان آلاینده‌های محیط زیست به حدّاقل برسد. بنابراین دستگاه جت کلین نیاز هر تعمیرگاه است؛ و روش به‌کاراندازی آن به شرح زیر است:

  1. اتّصال دستگاه به زمین

در صورتی که انتهای مخزن مجهّز به روکش پلاستیکی (دامن) باشد، با استفاده از زنجیر بدنه یا کابل اتّصال، دستگاه را به زمین متّصل کنید. یک سر زنجیر اتّصال بدنه را محکم به برآمدگی زانویی شلنگ خروجی متّصل نمایید.

  1. پرکردن محفظه

در حالی که دستگیرۀ پمپ دستی در وضعیّت قفل‌شده قرار دارد، با چرخاندنش به صورت پادساعتگرد، آن را باز کنید.

شیر مسدودکنندۀ جریان مواد را ببندید. محفظه را با مادّۀ پاک‌کنندۀ سیستم سوختنی محصولات پات‌شیمی پر نمایید. پمپ دستی (تلمبه) را سر جایش قرار داده و محکم ببندید. برای رسیدن به فشار لازم برای پاک‌کردن سیستم انژکتوری، از پمپ دستی استفاده کنید؛ سپس پمپ دستی را قفل کنید.

تذکّر: در صورتی که از هوای تحت فشار (کمپرسور) استفاده می‌نمایید، به موارد زیر توجّه کنید:

  • فشار وارده یا فشار هوای کمپرسور، باید حدّاکثر ۵ بار باشد.
  • قبل از افزایش فشار دستگاه، مطمئن شوید که پمپ دستی در وضعیّت قفل‌شده قرار گیرد.

 

روش اتّصال دستگاه به موتور

هنگام اتّصال دستگاه به سیستم انژکتور، پمپ سوخت‌رسانی الکتریکی (سیفون برقی) را با برداشتن فیوز یا رلۀ مربوطه، و یا با قطع محلّ اتّصال، از کار بیاندازید.

  • شلنگ مخصوص تأمین سوخت را از قسمت تقسیم سوخت، واحد انژکتور مرکزی، یا مسیر سوخت، باز کنید.
  • شلنگ ارتباطی مناسب را انتخاب، و به قسمت تقسیم سوخت، واحد انژکتور مرکزی، یا مسیر سوخت، متّصل نمایید.
  • شلنگ برگشت سوخت را باز نموده، و آن محل را مسدود نمایید.

توجّه: در بعضی اتومبیل‌ها، با خاموش‌کردن پمپ الکتریکی سوخت، سیستم استارت ماشین نیز از کار می‌افتد، و مانع روشن‌شدن موتور می‌گردد. در چنین مواردی، پمپ سوخت (سیفون الکتریکی) را از کار نیاندازید؛ و به جای این کار، شلنگ تأمین سوخت را با استفاده از قطعات مربوطه، به شلنگ برگشتی سوخت متّصل نمایید. این امر باعث می‌شود موتور به طور نرمال استارت زده، و روشن گردد.

شلنگ اتّصال را به شلنگ سوخت محفظه با استفاده از اتّصال سریع (کویلینگ قفل‌دار) به هم متّصل نمایید. شیر قطع و وصل شلنگ اصلی را باز نمایید.

موتور را روشن نموده و اجازه دهید با سرعت‌های مختلف به مدّت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه کار کند.

در حین کار موتور با نگاه‌کردن به فشارسنج (درجۀ فشار) مواظب فشار سیستم باشید.

در صورت نیاز، چند بار تلمبه نمایید تا فشار محفظه به حدّ مورد نظر تأمین گردد. بعد از پایان تمیزکاری و سرویس، کارهای زیر را انجام دهید:

  • موتور را خاموش کنید.
  • با استفاده از سوپاپ تخلیه، فشار منبع دستگاه را خالی نمایید.
  • شیر قطع‌کنندۀ مسیر جریان موادّ تمیزکننده را ببندید.
  • دستگاه جت کلین (Jet Clean) و شلنگ‌هایش را از موتور جدا نموده، و شلنگ‌های موتور را مجدّدا وصل نمایید؛ و پمپ سوخت‌رسانی اتومبیل را فعّال نمایید.

موتور را مجدّدا روشن نموده، و به مدّت تقریبا ۵ دقیقه آن را روشن نگه دارید؛ و در سرعت نرمال، موتور را کنترل و تنظیم نمایید.

 

تخلیۀ محفظه

سوپاپ تخلیه را به منظور تخلیۀ هرگونه فشار باقی‌مانده فعّال نمایید. پمپ دستی را با احتیاط کمی باز کنید تا هرگونه فشار باقی‌مانده در محفظه، تخلیه گردد. سپس پمپ دستی را کاملا باز نموده و از محفظه جدا کنید. باقی‌ماندۀ محلول تمیزکننده را از طریق مهرۀ تخلیۀ موجود در قسمت تحتانی دستگاه به ظرف دربسته بریزید. البته دستورالعمل‌های ایمنی را مشاهده و اجرا نمایید.

دوباره پمپ را سر جایش بگذارید.

 

تشریح دستگاه جت کلین

دستگاه جت کلین برای پاک‌کردن سیستم‌های سوختی انژکتوری موتورهای پیشرفته طرّاحی و ساخته شده‌است. با استفاده از شلنگ‌های اتّصال مختلف که همراه دستگاه اصلی ارائه می‌شود، و محلول مخصوص AutoPat به نام FIC-249 کلّیّۀ سیستم‌های سوختی انژکتوری موجود در ایران را می‌توان تمیز نمود.

 

ویژگی‌ها و تجهیزات ایمنی

  • ویژگی‌ها:
    • حدّاکثر فشار مجاز: ۶ بار
    • حدّاکثر دمای مجاز: ۵۰ درجۀ سانتی‌گراد
  • تجهیزات ایمنی
    • سوپاپ اطمینان
    • درجۀ فشار
    • سوپاپ تخلیۀ فشار

 

ویژگی‌های فرآورده‌های پات‌شیمی

شرکت پات‌شیمی با مدیریت اسدالله فرج اللهی براساس آخرین یافته‌های علمی، و با استفاده از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات آزمایشگاهی، و با بهره‌گیری از تخصّص متخصّصین اروپایی و ایرانی شاغل در فرآیند تولید، نسبت به فرمولاسیون و تولید انبوه افزودنی‌ها و موادّ محافظ خودرو اقدام نموده‌است.

لازم به ذکر است که در تولید محصولات مذکور، توجّه خاصی به ملاحظات زیست‌محیطی، به‌ویژه در جهت حذف آلاینده‌های مضر و سوخت‌های فسیلی در خودرو شده‌است؛ که در این راستا، رضایت مسئولین و دست‌اندرکاران حفاظت از محیط زیست و سازندگان خودروها، و همچنین مصرف‌کننده جلب گردیده‌است.

اینک، قسمتی از یافته‌های نهایی‌شده در زمینۀ صنایع خودرو که به تولید انبوه رسیده و آمادۀ عرضه به بازار مصرف است، را به شرح زیر اعلام می‌نماید:

  • دستگاه جت کلین
  • محلول شستشوی سیستم انژکتور
  • اسپری برّاق‌کنندۀ داش‌بورد اتومبیل
  • اسپری انواع حلّال‌های صنعتی
  • انواع چسب‌های صنعتی

 

حلال انژكتور شوی :

محلول شستشوی انژکتور در بسته بندي های ۴ ليتري جهت شستشوی انژكتور اتومبيل های مختلف و بدون نياز به باز كردن آنها و جدا كردن قطعات در تون آپ ها وتعميرگاه ها مورد استفاده قرار مي گردد و با هزينه كمتر و زمان كمتر انژكتور اتومبيل را تميز مي كنيد .
از دیگر راه های تمیز کردن انژکتور و کاربراتور، شستشوی انژکتور با اسپری میباشد. برای اطلاع از قیمت محلول شستشوی انژکتور با شماره ۰۲۱۴۶۸۹۷۴۰۶ تماس بگیرید . 

 

حلال انژکتور شوی

4