فروش حلال شستشوی جت پرینتر

حلّال‌های ویژۀ شستشوی جت پرینتر، حلّال‌هایی با فرمولاسیون مخصوص هستند که به طور ویژه برای شستشوی کارتریج و نازل دستگاه‌های جت پرینتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در این مقاله قصد داریم ابتدا شما را با پرینترهای جوهرافشان (جت پرینتر)، و کاربرد و مکانیزم آن‌ها آشنا کنیم؛ و سپس راهکاری مطمئن برای مشکل خشک‌شدن جوهر جت پرینتر را به شما معرّفی کنیم. شرکت پات‌شیمی مفتخر است که برای نخستین‌بار در جهان، به منظور شستشوی راحت هد چاپگرهای جت پرینتر، مادّۀ شستشوی این هدها را به صورت اسپری تولید کرده، و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داده‌است. این محصول با برند نمایندگی‌های مختلف تولید شده، و در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود. اسپری حلّال ویژۀ شستشوی جت پرینتر ساخت پات‌شیمی، محصولی بسیار راحت و اقتصادی است، زیرا از ضایعات بیشتر حلّال جلوگیری به عمل می‌آورد.

 

حلال شستشوی جت پرینتر

شرکت پات شیمی تولید کننده حلال جت پرینتر

انواع محصولات حلال جت پرینتر:

حلال هاي چاپگر به شكلهاي مختلف بر روي چاپگرهاي صنعتي jet printer مورد استفاده قرار مي گيرد و که شامل انواع ذیل میباشد:

۱ – نوع يك ليتري و نيم ليتري
۲ – اسپري شستشو به همراه نازل شستشوي هد
۳ – در بسته بندهاي ۴ ليتري وبزرگترجهت استفاده و انتقال آن به ظروف يك ليتري و نيم ليتري

روش استفاده از حلّال بسته‌ای:

 

دستگاه چاپگر صنعتی برای رقیق‌کردن جوهر درون تانک، به حلّال نیازمند است. به صورت اتوماتیک، طیّ فرآیند گردش جوهر و حلّال، از مخزن مکش شده، به داخل تانک Mixtank وارد شده، و با جوهر مخلوط می‌گردد. در این مرحله، دستگاه، غلظت‌یابی کرده، و آمادۀ چاپ می‌شود.

 

روش استفاده از اسپری جت پرینتر:

 

جهت تمیزکردن جوهری که بر روی قطعات، و یا هد دستگاه، خشک‌شده، کاربرد دارد؛ به این صورت که با اسپری‌کردن روی قطعات و یا هد دستگاه، جوهر خشک‌شده و دیگر آلودگی‌ها روان شده، و پاک می‌شوند.

اسپری شست شوی جت پرینتر

پرینتر جوهرافشان پیوسته (Continuous Inkjet Printer)

تکنولوژی جوهرافشان پیوسته که با نامCIJ  نیز شناخته می‌شود؛ نوعی روش چاپ غیر تماسی است که گزینه‌ای ایده‌آل برای نشانه‌گذاری بر سطوح مسطّح یا منحنی محسوب می‌شود.

پرینتر جوهرافشان پیوسته را در ایران عموما با عنوان جت پرینتر می‌شناسند.

جت پرینترها، با بهره‌گیری از انواع جوهرهای جوهرافشان پیوسته (continuous inkjet inks)، می‌توانند هر متن دلخواهی را تقریبا بر هر سطحی چاپ کنند.

دستگاه‌های جت پرینتر، با پرتاب قطره‌های کوچک جوهر که دارای بار الکتریکی شده‌اند، از یک نازل هد پرینتر و عبور دادن آن‌ها از درون یک میدان الکتریکی، قطره‌ها را به صورتی بسیار دقیق به محلّ مورد نظر بر روی محصولات یا بسته بندی هدایت می‌کنند.

شرکت ویدیوجت (Videojet Technologies Inc.) و شرکت لینکس (Linx Printing Technologies ltd)، که هر دو، از زیرمجموعه‌های غول صنعتی، داناهر (Danaher Corporation)، هستند، در زمرۀ برجسته‌ترین و بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دستگاه‌های جت پرینتر در جهان قرار دارند.

 

حلال شستشوی جت پرینتر

دستگاه جت پرینتر صنعتی Videojet® ۱۸۶۰

دستگاه جت پرینتر چگونه کار می‌کند؟

 

جوهر پیوستۀ موجود در محفظۀ جت پرینتر، توسّط پالسی گسیل‌شده از یک قطعه بلور پیزوالکتریک، به قطراتی ریز تبدیل می‌شود. در هر ثانیه، در حدود ۱۲۰,۰۰۰ عدد از این قطرک‌های ریز، که هر یک قُطری به اندازۀ نصف پهنای موی انسان دارند، به بیرون پرتاب می‌گردند.

قطراتی که برای چاپ مورد نیازند، در هنگام جدا شدن از جت پرینتر، توسّط یک الکترود شارژ شده و دارای بار الکتریکی می‌شوند. به منظور جلوگیری از هدررفت، پرینتر قطرات جوهر استفاده نشده را مجدّدا وارد چرخۀ دستگاه می‌کند.

قطرات جوهر که هم‌اکنون باردار شده‌اند، از میان یک میدان الکتروستاتیک میان ورقه‌های منحرف‌کننده می‌گذرند. با در نظر داشتن سرعت و بار الکتریکی قطره، می‌توان مکان قرار گرفتن آن بر سطح محصول مورد نظر را تعیین نمود. همۀ این مراحل بدون تماس با مادّه‌ای که چاپ بر سطح آن صورت می‌گیرد، انجام می‌شود.

 

دستگاه‌های جت پرینتر، کاربردهای بسیاری در صنایع گوناگون دارند؛ از آن جمله، می‌توان به استفاده از آن‌ها برای چاپ اطّلاعات مختلفی نظیر تاریخ، ساعت، شمارۀ سری ساخت، نام محصول، و لوگو بر روی محصولات مختلف، اشاره کرد.

 

 

 

 

حلال وِیژه شستشوی دستگاه جت پرینتر

 

معضل خشک‌شدن جوهر جت پرینتر

 

جوهری که در جت پرینتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، به‌تدریج براثر تماس با هوا، خشک شده، و ابتدا نازل را مسدود کرده، و به مرور زمان، درون محفظه نیز خشک می‌شود. این وضعیّت، اختلالی جدّی در عملکرد جت پرینتر ایجاد نموده، و سرانجام آن را از کار می‌اندازد.

 

حلّال ویژۀ شستشوی جت پرینتر

 

به‌منظور برطرف‌ساختن معضل خشک‌شدن جوهر جت پرینتر، نمی‌توان از حلّال‌های متداول استفاده کرد؛ زیرا آن‌ها قادر به حل کردن کامل این جوهرها نیستند؛ به همین جهت، حلّال‌های ویژۀ شستشوی جت پرینتر با فرمولاسیون مخصوص مورد استفاده قرار می‌گیرند، که شرکت‌های بسیاری در ایران و جهان به تولید آن مشغولند. پات‌شیمی مفتخر است که برای نخستین بار در جهان، حلّال‌های ویژۀ شستشوی جت پرینتر را به‌صورت اسپری، تولید و عرضه نموده‌است.

حلّال ویژۀ شستشوی جت پرینتر ساخت پات‌شیمی، از کیفیّتی عالی برخوردار بوده، و به خوبی از پس شستشوی جوهر خشک‌شده در کارتریج‌ها و نازل‌ها بر می‌آید. از سایر محصولات پات شیمی میتوان به حلال شستشوی هات ملت و پر کردن اسپری با گاز بی بو اشاره کرد

 

155